luni, 20 mai 2013

Autocunoastere


 Tot colega noastra, Andreea, a propus o modalitate interactiva prin care elevii se vor putea cunoaste mai bine...incercati si voi !!!


  Pasul 1. Harta inimii
Fiecare elev primeşte o foaie pe care este desenată o inimă ce cuprinde patru zone numerotate cu A, B, C, D. Elevii vor trebui să completeze cele 4 zone în modul următor:

A-   cel putin 3 calitati personale care iti plac cel mai mult;
B-   cel putin 3 lucruri din viata ta pe care ti-ar placea sa le schimbi;
C-   cel putin 3 lucruri pe care le faci bine;
D-   cel putin 3 cuvinte care ti-ar placea sa se spuna despre tine;

Concluzii. se citesc câteva fişe după care acestea se vor afişa pe un panou





  Pasul 2. Oglinda
Se vor forma 4 grupe de elevi în modul următor: fiecare elev va trebui să numere până la 4 numărul zis de fiecare elev fiind numărul grupei căreia acesta îi aparţine.
Fiecare membru al grupului primeşte câte o coală albă în care va desena chenarul unei oglinzi, lăsând cel puţin 2,5 cm spaţiu pe margine. Fiecare trebuie să-şi treacă numele ca titlu şi să scrie cuvinte şi convingeri în interiorul oglinzii, care să descrie felul în care se percepe.
Când fiecare şi-a îndeplinit sarcina, vom aduna colile şi le vom da altui grup care să scrie în spaţiul alb din jurul oglinzii comentarii pentru fiecare dintre colegi.
După ce toţi şi-au îndeplinit sarcinile, vom da oglinzile înapoi celor ce le-au creat, şi le  vom acorda timp pentru citirea comentariilor

Concluzii : Elevii vor fi întrebaţi dacă există vreo diferenţă între modul în care s-au  evaluat ei  şi modul în care sunt percepuţi de ceilalţi. Folosind harta inimii vor fi puşi să identifice dacă există cuvinte scrise în zona D care se regăsesc în spaţiul alb din jurul oglinzii.
  

Pasul 3. Ierarhizează-ţi valorile
 Fiecare elev primeşte o fişă pe care sunt trecute diferite valori urmând a-i fi atribuită fiecărei valori un număr.

Concluzii. Se citesc câteva fişe şi se discută după care se compară cu harta inimii.


IERARHIZEAZĂ-ŢI VALORILE

Selectează valoarea cea mai importantă pentru tine şi scrie 1 în dreptul ei. Continuă în felul acesta până când parcurgi toate punctele. Valoarea căreia îi vei atribui numărul 14 va fi cea mai puţin importantă pentru tine.




VALOAREA

1.
O bună condiţie fizică (forma fizică)


2.
Siguranţa economică


3.
Inteligenţa


4.
Educaţia


5.
Curăţenia


6.
Căsătoria


7.
Copii


8.
O carieră de succes


9.
Fericirea


10.
Religia


11.
Prietenia


12.
Libertatea


13.
Cetăţenia


14.
Familia






Evaluarea activităţii
Elevii vor completa un chestionar prin care vor evalua activitatea desfăşurată.


 CHESTIONAR



  1. Daţi o notă activităţii desfăşurate. 
  1. Ce v-a plăcut?
  1. Ce nu v-a plăcut?
  1. Credeţi că v-a fost utilă? Dacă da, de ce?







Un comentariu:

  1. Ddragi colegi
    va felicit pentru munca depusa la elaborarea acestui blog. vad ca temele alese sunt dintre cele mai diverse si relevante pentru domeniu. Desi blogul contine multe opinii personale, v-as recomanda ca aacolo unde folositi surse externe sa le citati corespunzator.
    Georgeta

    RăspundețiȘtergere